Billund-airport_800x500.jpg  


Pregătiri pentru perioada aglomerată a verii

Este primăvară și Kirsten Paarup este ocupată. Vara se apropie și Aeroportul Billund, al doilea cel mai mare din Danemarca, va fi luat cu asalt de o mulțime de pasageri care merg înspre sau se întorc dinspre cele trei parcuri tematice din apropiere: Legoland Billund, Lalandia Aquadome și Lion Park din Givskud Zoo. Cu doisprezece ani de experiență în gestionarea personalului de curățenie din aeroport, Kirsten știe că există un singur mod de a face față mulțimilor din timpul verii: planificarea.


Gestionarea perioadelor de vârf în materie de trafic în toalete reprezintă o provocare familiară pentru managerii de servicii de curățenie și de întreținere din întreaga lume. Kirsten Paarup, Manager de Curățenie la Aeroportul Billund, nu reprezintă o excepție. O regăsim împreună cu echipele ei după ce tocmai au trecut la ceea ce numește ea „modul de vară”. 
 
„Observăm o creștere a numărului de pasageri în perioada sărbătorilor de Paște, apoi crește constant și, pe măsură ce intrăm în ultima săptămână din iunie, numărul lor explodează.” 
 
Cu un terminal principal de 40.000 de metri pătrați, plus terminalul vechi și anexele, în total aprox. 125 de toalete și 3,5 milioane de pasageri pe an de care trebuie să aibă grijă, nu este de mirare că Kirsten este foarte ocupată. 
 
„Folosesc proiecțiile factorului de încărcare de la departamentul nostru de marketing împreună cu alte date pentru a estima la câți pasageri să ne așteptăm în următoarele luni și unde vor apărea perioadele de vârf. Aeroportul Billund crește într-un ritm extraordinar. Anul trecut, numărul de pasageri a crescut cu 9,2%. Și în primele trei luni din 2018 am observat o creștere cu încă 11,2%!” 
 
„Preocuparea mea principală este să avem întotdeauna personal suficient. În perioada de iarnă, din octombrie până în aprilie, personalul este alcătuit din aprox. 60 de persoane. Pe perioada de vară suntem aprox. 100 de persoane. Și, din moment ce personalul meu constant își ia concediu pe durata verii, trebuie să găsim multe persoane pentru această perioadă.” Un proces care devine și mai complicat, deoarece tot personalul din aeroport trebuie să treacă prin verificări amănunțite ale antecedentelor. „Apoi trebuie să îi instruim. Mulți oameni consideră că pot face curățenie, dar nu e atât de simplu pe cât pare”, spune Kirsten zâmbind.
 
Un alt lucru ce necesită planificare îl reprezintă reaprovizionarea. „Fiecare toaletă este curățată amănunțit zilnic, iar majoritatea sunt verificate și reaprovizionate de aprox. opt ori. Folosim același echipament pe durata întregului an, dar pe perioada verii consumabilele noastre se termină foarte rapid”.
 
Aeroportul este deschis non-stop, dar pasagerii vin în valuri. „În mod normal, avem trafic de vârf în jur de orele 10, 14 și 18, când aterizează și decolează multe aeronave”. Dar câteodată apar perioade de vârf când nu te aștepți”. Deci ce se întâmplă când oamenii sunt în concediu medical și ea nu are suficient personal disponibil pentru gestionarea perioadelor de vârf? „Ei bine, dacă lucrurile se înrăutățesc, putem reduce frecvența unora dintre celelalte activități de curățenie. Dar nu facem niciodată compromisuri când vine vorba de toaletele noastre. O toaletă curată este esențială pentru experiența oaspeților noștri. Și, cum acum utilizăm Tork PeakServe, nu mai trebuie să realimentăm atât de des dozatoarele, obținând astfel timp în plus pe care îl putem petrece menținând alte zone ale aeroportului la fel de curate precum se așteaptă oaspeții noștri”.
 
În luna mai, Kirsten va merge la Interclean In Amsterdam unde, printre alte lucruri, va arunca o privire asupra Tork Vision Cleaning®. 
De zece ani colaborez cu Tork. Ei înțeleg lumea noastră și provocările traficului intens din toalete.
Kirsten Paarup, Manager de Curățenie